Saturday, September 12, 2009

Minu kodulehekülg tehtud ja 5 vihakortsu juures!


Kodulehekülge luues soovisin, et see oleks kergesti mõistetav kõigile, samas tahtsin, et jagatav info oleks asjakohane Seetõttu seadsin peamiseks tingimuseks lihtsuse, välitisin keerulisi värvilahendusi, tekstipaigutust, pildimaterjale.
Teemaks valisin eesti luule ning tuvustasin Betti Alveri elulugu ning loomingut.

Olin veendunud, et mina kohe kindlasti nende koodidega toime ei tule ja alguses tundus kodulehekülje koostamine väga raske, kuid päris pikka-pikka (väga pikka) süvenemist sain asjaga hakkama. Kodulehekülge ei tahtnud ma ülesse panna, sest ülesande peamiseks eesmärgiks oli tuvumine HTMLi koodide ja kasutamisega (ma arvan), millega julgen tunnistada - tulin toime. Nüüd selgus, et tuleks ikkagi asi kuhugi riputada, mis mulle üldse ei meeldi. Esiteks tegin endale zone.ee tasuta domeeni, aktiviseerisin selle ja elu tundus ilus, kuni hetkeni millal hakkasin lehekülge ülesse laadima (umbes 3 tunni pärast) ja zone hakkas mulle raiuma, et küll on vale domeen ja kasutaja jne. Lisaks ei saanud ta mulle uut parooli ka saata, kuna vale oli ka emaili aadress (mis oli 100% õige). Lõin asjale käega ning pöördusin abi saamiseks sõbra poole, kes aitas mul koduka ülesse laadida oma domeeni alla. Teiseks ei tahtnud ma oma tegemisi avaldada, kuna kasutasin jälle netiavarustustes leitud materjale ja pilte! Panin tekstide lõppu viited...ja HTML koodidesse lisasin ka Internetist leitud piltide asukoha aadressid (kui hiirega liikuda piltide peale, siis pildi nime asemel on koht, kus ma pildi leidsin. Millegi pärast see töötab Exploreris, Mozilla ei saa aru). Enda kaitseks tahan öelda, et ehk tulevikus kui ma pean tõesti veel tegema oma kodulehekülje (never say never), siis panen sinna ainult ja veelkord ainult ise välja töödatud matemaatilised valemid, keemilised kokteilid(joodavad ja mittejoodavad) ning kosmosest pildistatud (ise pildistatud ) Maa pildid.
Aga ülesandest natuke veel arvan, et HTMLi koodide põhiselt pole otstarbekas kodulehekülgi koostada (tundub väga algeline ning kohmakas, lisaks nõuab väga põhjalikku süvenemist ja koodidesse kipuvad kergesti tulema vead).
Samas tuleb tunnistada, et aeg-ajalt on vaja kiiresti riputada ülesse mõni kiire info, foto vms, siis on väga teretulnud taoline oskus!

Ahjah....Minu kodukas ka

Jõudu kõigile teistele häkkeritele!

1 comment:

  1. Kuna teie Helen tegite ülesandeid ette, siis ei kirjutanud ma kommentaare kohe vastuseks. Nüüd hiljem veel teie ajaveebi sattudes, otsusatasin ikkagi tagasisidet anda.

    Minu arvates olete väga tubli ja loominguline inimene. Kuigi veidi keevaline:) Hea meel on, et te alla ei andnud, kahjuks ei oska ma öelda, miks te zone.ee serverile ligi ei saanud, kuna me ei kohtunud teiega peale 2.praktikumi enam näost-näkku.
    Koduleht on ju iseenesest väga kena ja samas tagasihoidlik, sellisena peakski info erivajadustega inimesteni jõudma. Veel ärge alahinnake koode, neid on vaja tunda, kui tegu on vaegnägijatega! Iga inimene on meil tänapäeval unikaalne ja väärtuslik!
    Seega olete teie just see inimene, kes oskab ja teab erivajadustega inimeste probleeme. Aidake neid ja nende inimeste tänu võib teie südant soojendada aastaid!

    ReplyDelete